петък, 24 февруари 2012 г.

Хималайската сол - розово злато на нашата трапеза!


         Хималайската сол е наричана бяло злато, но е розова на цвят. Хималайската сол е сол (знаем колко вредна е солта!), но е изключително полезна за организма. Хималайска сол – природен феномен.
        Всички знаем колко е вредна обикновената готварска сол. Толкова, че трудно може да си представим, че съществува сол, която е изключително здравословна. Но хималайската сол е точно такава. Истинско природно чудо, съдържащо повече от 84 химични елемента (всички с пореден номер от 31 до 94 в периодичната система, както и допълнителни комбинирани елементи). Хималайската сол има съвършена кристална структура, създадена в Хималаите – най-големия енергиен център на Земята. Абсолютно натурална и чиста, не случайно е наричана „бяло злато“, въпреки иначе розовия си цвят. Добива се съвсем просто – изкопава се, измива се на ръка и се суши на слънце.
       Хималайската кристална сол се е образувала в резултат на специфични геоложки процеси преди повече от 250 милиона години.
       Розовият и цвят се дължи на железните атоми, включени в кристалната и решетка, в големи кубични кристали, които са едни от най-съвършените форми в природата (eнергията им е правопропорционална на големината им).

       В състава на солта освен желязо, влиза и сяра, калий, калций, магнезий и натрий, който е в значително по-ниско количество, отколкото в обикновената готварска сол, т.е. в организма не се задържа вода. При разтваряне на хималайската кристална сол във вода се разпада кубичната и структура, вследствие на което йонизираните елементи лесно се усвояват от организма.
       Sole (So-Lay) – наситен разтвор на хималайска сол
“Sole” (So-Lay) от английските думи sole и soul е наситен разтвор на хималайска сол, който се приготвя от 26% разтвор на солта в стъклен съд.
      Много е полезно да се приема по 1 чаена лъжичка от него сутрин на гладно, но поне половин час след това не е добре да се пият кафе или черен чай, които имат диуретично действие и повишават киселинността.

Хималайска сол – здравословни качества
  • Възстановява солевия баланс в организма.
  • Помага за детоксикация на организма.
  • Нормализира кръвното налягане и укрепва кръвоносните съдове.
  • Намалява нивото на „лошия“ холестерол в кръвта.
  • Подобрява метаболизма и храносмилането.
  • Укрепва имунната система.
  • Предпазва от кожни и дихателни заболявания.
  • Намалява риска от остеопороза, тъй като укрепва костно-мускулната система.
  • Освежава и подмладява кожата.
  • Подобрява паметта и подсилва нервната система.
  • Полезна е за бременни жени, защото подобрява състава на амниотичната (околоплодната) течност.
  • Подходяща е за промивки на устната кухина за предпазване от различни инфекции.
      Хималайската сол е здравословна добавка, която прави храненето по-пълноценно!

      В студио "Матини Слим" можем да Ви предложим чиста хималайска сол директно от вносител! За повече информация се обадете на нашите телефони!

сряда, 15 февруари 2012 г.

Здравословно отслабване с помощта на мед и канела!

        В света на диетите и здравословното хранене са разпространени различни виждания за това как благодарение на ароматното растение канела могат да се свалят излишните килограми.
Повечето експерти обаче се обединяват около то ва, че съществуват няколко златни правила, които всеки, които иска да намали теглото си с помощта на канела, трябва да спазва.
На първо място, се предвижда всяка сутрин на гладно и вечер преди лягане да се пие чай от канела, овкусен с лъжичка мед. Смята се, че единствено благодарение на това, всеки дебеланко може да постави задоволително начало в битката с излишните килограми, защото комбинацията между мед и канела оказва силен изгарящ ефект върху телесните мазнини.
Напитката от канела и мед за отслабване се приготвя, като към 1 чаена чаша вода се прибави половин лъжичка канела на прах и една лъжичка мед. Възможно е да се приготви по-голямо количество, което да стигне за по-дълго време, но важно е съотношението да бъде запазено. Важно е да се знае, че след като канелата и водата заврят, се оставят за около 30 минути на страни от огъня и едва тогава се добавя медът, за да не се загубят от горещата вода неговите ценни съставки.
Смята се, че така приготвената напитка пречиства храносмилателния тракт, като в същото време унищожава гъбичките и бактериите, забавящи храносмилането.

петък, 10 февруари 2012 г.

Хапването на шоколад понижава риска от сърдечни проблеми, диабет и инсулт!

      Хапването на шоколад понижава риска от сърдечни проблеми, диабет и инсулт, констатират учени.
      Нов преглед на проучвания, включващ над 100 000 души, установи, че редовната консумация на какаовото изделие, може да доведе до 37% по-ниска опасност от развитие на сърдечно заболяване.
      Според изследователите шоколадът е полезен за сърцето поради антиоксидантните си и противовъзпалителни свойства, които благоприятстват понижаването на кръвното налягане и подобряване на инсулиновата резистентност. Особено полезен е натуралният шоколад.
      Екипът на д-р Оскар Франко от Университета в Кеймбридж анализират проучвания, които изследват връзката между редовната консумацията на шоколад (повече от веднъж седмично) и какво е въздействието й върху сърдечно-съдовото здраве.
      Резултатите показват, че хората, които консумират най-много шоколад (средно 7,5 г на ден), понижават риска от сърдечно заболяване с 37% и рискът от инсулт с 29%, в сравнение с тези, които хапват най-малко количество.
      Любителите на шоколада имат и 31% по-нисък риск от диабет.
      Степента на полезност на шоколада зависи и от фактори като здравословно хранене и високи нива на физическа активност, които съществено допринасят за намален сърдечно-съдов риск, обясняват учените.
      Резултатите обаче трябва да се интерпретират с повишено внимание, подчертават изследователите. Голяма част от шоколадовите продукти има високо съдържание на мазнини, захар и калории, което може да доведе до наддаване на тегло. То увеличава риска от редица заболявания, включително диабет, рак и сърдечни заболявания.
      Проучването е публикувано в British Medical Journal.
      Рискът от сърдечна недостатъчност при жените, които консумират шоколад веднъж до три пъти месечно, е 26 % по-нисък, установиха пък учени от Норвегия, въз основа на мащабно проучване.
      Анализирани са данните на 31 823 жени на възраст 48-83 г., събирани в продължение на 9 години. Полезният ефект за сърцето се открива при тези, които консумират шоколад с високо съдържание на какао.

четвъртък, 9 февруари 2012 г.

Някои подправки, които ще ни помогнат в борбата с килограмите!

       Според изследвания някои видове подправки могат да са полезни в борбата с излишните килограми. Kои от тях биха ни помогнали в борбата с наднорменото тегло…..

Жен-шен:
Някои видове жен-шен помагат за ускоряването на метаболизма и повишаването на енергията. Специално отслабващ ефект има употребата на панакс женшен, показва изследване на университета на Мериленд.

Лют червен пипер:
Подправката участва в тази класация, благодарение на основната си съставка - капсаицин, която подпомага изгарянето на мазнините и потиска апетита. Лютият червен пипер повишава обмяната на веществата, ускорява метаболизма и стимулира организма да изгаря повече калории, сочи изследване на университета Пърдю.

Канела:
Известно е, че канелата помага за намаляване на кръвната захар и „лошия“, LDL холестерол. Проучвания показват, че ароматната подправка благоприятства засилването на метаболизма и повишаване нивата на инсулина, намалявайки и риска от предиабетно състояние. Една чаена лъжичка канела съдържа 1,4 г фибри, които имат свойството да влияят положително върху перисталтиката на червата.

Черен пипер:
Черният пипер също е полезен за засилване на метаболизма, поради съдържанието на пиперин. Той не само подобрява храносмилането, но и подпомага по-бързото изгаряне на мазнини. Според изследване на университета на Оклахома консумацията на черен пипер може да помогне за изгарянето на толкова калории, колкото се изразходват от 20 минути ходене.

Глухарчета:
Знаехте ли, че глухарчетата могат да се консумират в суров вид? Използват се като съставка на салати. Глухарчетата засищат глада и спомагат прочистването на тялото.

Синап:
Синапът е чудесно средство за отслабване. Според изследване на Оксфордския политехнически институт една чаена лъжичка синап може да ускори метаболизма с почти 25%.

Куркума:
Куркумата помага за разграждането на мазнините и за регулирането на метаболизма на организма. Куркумата намалява и риска от развитие на диабет, показват данни от изследване на Колумбийския университет.

Джинджифил:
Проучвания показват, че тази подправка има свойството да потиска апетита, подобрява храносмилането, спомага за премахване на токсините от организма. Освен това, джинджифилът може да се използва и като болкоуспокояващо. Отдавна се употребява като естествено средство за защита срещу стомашни киселини. Най-полезен за целта е под формата на чай.

Кардамон :
Кардамонът стимулира метаболизма и има ниско съдържание на наситени мазнини. Освен това насърчава здравословното храносмилане, казват експерти.

Кимион:
Подправката спомага храносмилателния процес и производството на енергия, като същевременно засилва и имунната система. Според някои проучвания помага и при здравословни проблеми, като астма, артрит, бъбречни заболявания и рак на дебелото черво.

В опита ми като фармацевт мога да добавя още една подправка, която съм учил в Медицинският университет и за която учените нищо не казват, но мога да ви уверя че има ефект. Това е така нареченият Сминдух.

Успех в отслабването и не забравяйте, че дори и най полезната добавка или подправка, може да не окаже ефект или дори да ви навреди ако не е подходяща за вас.
Решението е ВегаТест. За повече информация посетете сайта ни!