вторник, 24 юли 2012 г.

ТОП 15 НА НАЙ-ВРЕДНИТЕ ХРАНИ В БЪЛГАРИЯ!


ТОП 15 НА НАЙ-ВРЕДНИТЕ ХРАНИ В БЪЛГАРИЯ!
Предлагаме ви нашата класация за вредни храни, които най-често се консумират в България. Ако ги изключите, поне за месец, от менюто си по наша препоръка, ще постигнете видим резултат в кондицията и масата на тялото си.
1. Кренвирши – ужасно вредни. Няма кренвирши от месо. Това е комбинация от най-гнусните животински остатъци (МОМ - млени органи и мазнина), соя, сланина и вода, като месото много често е под 20%. Често в тях се откриват остатъци от кости. Тук спадат и всички малотрайни колбаси с цена за килограм под 10 лева. Колбасите от този род съдържат и много вредни за организма добавки - консерванти, оцветители, овкусители, сгъстители и др. Бавна отрова за организма.

2. Майонеза – френският специалитет е хубав, когато е домашно приготвен. И понеже у нас няма такъв по-добре не я яжтe. По същия начин по който мазно се маже отгоре на филията ви, се намазва и от вътрешната страна на тялото ви. Ако сте се зачитали някога в етикет на майонеза - единствената естествена съставка - слънчогледово олио. Високо съдържание на консерванти, нишестета и др.

3.Безалкохолни напитки – особено вредни са всички газирани безалкохолни напитки. Най-много излишни килограми и различни гастрити, колити се причиняват от тяхната употреба. Ако трябва да избирате - ползвайте тези със съдържание на захар или царевично-гликозен сироп, но не и с изкуствени подстадители. Изхвърлете ги от менюто си. Ако не можете, заменете ги с натурални сокове - ще си навредите по-малко.

4. Бяла захар/изкуствени подсладители  – бялата захар е най-краткия път за качване на килограми. Най-дълголетния народ на света – японците почти не използват бяла захар. Използвайте заместители, но задължително от природен произход - стевия, фруктоза, пчелен мед, инулин. Доказано е, е че голяма част от изкуствените подсладители имат канцерогенен ефект. Не ги използвайте!

5. Чипс/пържени картофи  – чипсът е калорийна бомба, която не носи на организма нищо друго освен вредности. Затлъстяването е неговото отроче. Нищо полезно за организма не ви дават тези храни, а поемат изключително много мазнина, която повишава калоричността им до 10-12 пъти. Ако ви се похапват картофи, задушете си или си изпечете. 100 гр. сварени или задушени картофи имат средно 50-90 калории/ 100гр. чипс. - 550 кал. Изборът е ваш!

6. Сланина/свинска мас – знаете с какво се храни свинята. Организмът на един млад човек, до 20 години може да се бори със тлъстините, но след тази възраст това са тонове холестерол, запушени артерии и затлъстяване. Пазете се най-вече от продуктите съдържащи скрита свинска мас и сланина - луканки, салами, кренвирши, пастет и др. Свинската мас се препоръчва единствено за топлинна обработка при високи температури. Тогава тя остава стабилна и не се разгражда до канцерогени. Внимание - така полезният ни зехтин, при висока температура отделя силни канцерогени и може да предизвика ракови образования. Използвайте го само на стайна температура напр. за салати.

7. Маргарин. Така, да видим какво съдържа един маргарин - хидрогенирано растително масло, оцветители и аромати. Да дефинираме какво е хидрогенираното растително масло- растително масло с добавени хидроксилни молекули, което да стане от течно твърдо при температури до 42 градуса. Какво става тогава - маслото полепва по вътрешността на стомаха и червата и там тези водородни молекули се отделят (а те самите са силен канцероген). 
   Друго - изпивате гореща напитка и мазнините в стомаха започват да се втечняват, преминават в кръвта и? Ами след като горещата напитка си е свършила работата, и мазнините са преминали в кръвотока те отново се втвърдяват. Да не забравяме температурата на тялото е 37 градуса, а те се разтопяват при 40-42 градуса. Какво става след това - вече втвърдените плаки започват да се движат в кръвотока и полепват по вътрешността на кръвоносните съдове. Тогава може би се досещате, в един хубав и слънчев ден някой от съдовете се запушва и човек получава инфаркт или инсулт. Нищо изкуствено не е добро.

8. Сладкиши тип вафли/пасти/кроасани и други подобни: Без да изпадаме в подробности: Съдържание: захар, хидрогенирано растително масло и естествено още няколко "полезни" вещества с наименования Е468; Е652 и т.н. Внимавайте дори с шоколада! Ако на опаковката пише: съдържа растителни мазнини в добавка на какаовото масло, спомнете си веднага - това са същите тези хидрогенирани растителни масла.

9. Пастет – смлени остатъци от кланицата, сланини, кожи, кости и т.н. Всичко това подобаващо оцветено и ароматизирано, така че да бъде вкусно и примамливо. Обърнете внимание: съдържание на мазнини: 50-70%. Сами се досещате какво означава това. В момента в който влезе в организма започва да вреди.

10. Кетчуп - съдържание: захар, вода, нишесте, лимонена или винена киселина и доматено пюре. Та в този случай доматеното пюре има защо да е на последно място - просто, защото е в най-минимално количество от изброените- 5-10% /максимум 17%. А ако пък са забравили да сложат и доматено пюре сюрприза е пълен - оцвитител Кармин (червен) класифициран като опасен за здравето. Сто пъти по-добре си намажете филията с доматена салца от градината на баба ви. Останалото е химия.

11. Солетки, соленки, пръчици и тем подобни. - Като цяло съдържанието на вредни вещества в тях не е толкова голямо, с изключение на едно - готварса сол. Изключително високо съдържание на сол. А тя води до високо кръвно и т.н. и т.н. Хранейки се с такива продукти вие може да приемете над 10 пъти повече сол от нормалното.

12. Бързи закуски - тук няма какво толкова да се коментира. Бяло брашно, захар, колбаси, кебапчета без месо или просто MC'Donalds - една огрома калорийна бомба, даваща на организма ви: токсини, холестерол, лоши въглехидрати и т.н. и т.н.

13. Разтворими напитки: 
На първо място степчета.
На второ - всички бульони.
На трето - разтворими чайове, пудинги, кремчета  и напитки.
Съдържание: 100% изкуствени съставки.

14. Пушени меса/риба/колбаси - изключително канцерогенни. Според учените причината са съдържащите се в пушените меса нитрити, които в средата на стомашното съдържимо се превръщат в нитрозамини - същинските пакостници. Избягвайте ги. Когато зеленчуците са торени в повече от нормалното съдържат нитрати, които под действието на кислорода се превръщат в нитрити, а в организма в нитрозамини. За щастие тук количеството е много по-малко, а накисвайки ги във вода за половин час ще ви отърве от тях!

15. Храни съдържащи съставката МОНОНАТРИЕВ ГУЛТАМАТ: Изключително много подобрява вкуса на всяка храна. В много фабрикати и полуфабрикати присъства, за да може значително да подобри вкусовите им качества (бульони, вегета, колбаси и др.) Мононатриевият гултамат е силна невро-отрова - блокира предаването на нервния импулс. Честото консумиране на такива храни води до високи натрупвания на веществото в организма и до сериозни последствия.

Моля споделете материала. Нека повече хора знаят с какво да (НЕ) се хранят!  :)

Изготвил: фармацевт Златин Михайлов 

Молим Ви за помощ!

28 коментара:

  1. Радваме се, че класацията ви се харесва толкова много и се радва на такъв интерес! :)

    ОтговорИзтриване
  2. А откъде да сме сигурни, че всички тези твърдения по-горе в статията са верни? Това, че фармацевт я е изготвил трябва ли да прави фактите по-достоверни? Колко и какви изследвания е направил авторът, че да ни залива с всичко това? Или просто така му е хрумнало и си пише ли пише, а хора му вярват и вярват, психират се...
    Честно да си призная, започна да ми се гади от такива "здравословни съвети", които само ти обясняват, че всичко, което ядеш, пиеш, дишаш и т.н. е вредно, канцерогенно и бавно те убива.
    Не ме разбирайте грешно. Не че в момента не съм на кеф и съм решила просто да оплюя анонимно нещо си публикувано в нета. Аз също се опитвам да се храня що годе здравословно и да се съобразявам с това, което природата ни е подарила(с надеждата да живея вечно-да не дава Господ). Но четейки тази статия, просто ми дойде в повече - ами хайде тогава да се качим в планината и да се храним със слънчева енергия.
    Резултатът от тази статия според моето мнение какъв е - добре, хората стават по-информирани и ще се стремят да избягват споменатите по-горе храни. Но колкото и да им се иска - все пак не могат да избягат напълно от тях - дояжда им се един ден напр. кренвирш, купуват си (защото може пък и да нямат достатъчно пари да си купят нещо по-"здравословно"), ядат го и в същото време се вайкат - "леле, колко вредна храна ям, оле колко консерванти и оцветители поглъщам, пък мале в оная статия четох, че това е БАВНА ОТРОВА ЗА ОРГАНИЗМА..." И какво - всичко това ги прави МНОГО ЗДРАВИ И ЩАСТЛИВИ???
    Така де - нека всеки сам си решава как да живее, нека всичко да е с мярка, но и нека малко се поспрем с тези психози, че повечето неща около нас са вредни и ни убиват, моля! Нека да бъдем малко по-позитивни и ако все пак сметнем, че имаме право да даваме съвети на другите как да живеят, то нека поне тези съвети да са за това, което е добре да правят, а не за това, което не трябва да правят. Няма ли да е по-добре?

    Бъдете здрави и щастливи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абсолютно всичко, което прочетох тук, вече го знах. Само защото съм изчела купища информация, която в повечето случаи е лесно достъпна и написана с простички думи, та не е необходимо да си със специално образование, за да разбереш за какво иде реч. Смятам че всичко, което ви съмнява в статията, лесно може да бъде проверено. Аз се стремя да осигурявам на семейството си максимално здравословна храна, но се случва понякога да хапваме junk food, няма как - всичко забранено е вкусно ;). Въпреки това има неща, които НИКОГА не присъстват на трапезата ни, а именно - храни, съдържащи мононатриев глутамат, маргарин, кренвирши, "степчета", бульони, пастет. То е хубаво да си позитивен, аз смятам, че съм ;), но това да не се интересуваме от тези неща малко ми прилича да си заровим главите в земята като щраусите.

      Изтриване
    2. Галя, мисля че си интерпретирала статията твърде негативно. Ще те цитирам, "Резултатът от тази статия според моето мнение какъв е - добре, хората стават по-информирани и ще се стремят да избягват споменатите по-горе храни." Дотук си точна! Но защо, ми кажи, реши после да стъпиш в мътни води и да продължиш с "Но колкото и да им се иска - все пак не могат да избягат напълно от тях - дояжда им се един ден напр. кренвирш, купуват си..." и по този начин да се опиташ да припишеш СВОИТЕ мисли и каквото става в ТВОЯТА глава на всички останали читатели? Съвземи се, и осъзнай, че не е правилно да говориш от името на другите с какъвто и да било авторитет! Статията не създава никакви психози, и не е никак трудно да се избегнат всички до една от посочените храни. Това, че ти не можеш да устоиш на един кренвирш си е единствено твой проблем. Хайде сега, ТИ вземи напиши една статия и ни уведоми какво е това, което знаеш, и на което можеш да ни научиш да го правим по-добре.

      Изтриване
  3. Четете и гледайте интервютата Милко Георгиев. Той най-точно обяснява.

    ОтговорИзтриване
  4. emi shtom se hranish celesyobrazno, shte si na qsno che statiqta e vqrna, shto ti zadrystvash bloga s tvoite komentari ?

    ОтговорИзтриване
  5. Прекаленото здравословно живеене води до психически отклонения ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е нека ние, които се стараем да се храним по-здравословно, сме тези с психически отклонения. Аз лично, нямам нищо против тази идея. Ако това е психично заболяване, не съм сигурна какво е заблудата, че не е възможно или няма смисъл дори да се опитваме. :)

      Изтриване
  6. Благодаря от <3 за полезна информация.

    ОтговорИзтриване
  7. За жалост всичко в статията е вярно, аз съм го чела на много места, но просто тук е синтезирано. Лошото е, че аз не консумирам нито едно от изброените (от години)и въпреки това, не мога да се похваля с перфектни форми.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Трябва да съблюдавате:
      -броя на приемите
      -времето на прием
      -времетраенето между отделните хранения

      Поздрави, Златин Михайлов

      Изтриване
  8. ами био-бульоните? Не прочетох глутамат в тях.
    А био-супите в пликче?

    ОтговорИзтриване
  9. Мисля, че ще е по-лесно да направите класация на нещата, които са полезни. Т.е. тези без консерванти и оцветители, отгледани и пакетирани екологично, без вкусови подобрители и всевъзможни е-та, без захар или сол, бяло брашно или мазнини.
    Впрочем не вярвам, че има такива. Освен в градината на село. Ама и там могат да се заразят с най-различни неща само от въздуха.
    Та, в 21. век е малко трудно да живеем с био храна.

    ОтговорИзтриване
  10. Радвам се, че има хора, които са се потрудили за да информират всички относно опасните храни, и че ни напомнят. Но не се радвам на другите, които непрекъснато имат критики и обвинения, че вече им писнало да четат подобни предупреждения.Разберете драги критикари вечно намиращи кусури, че важните неща трябва да се напомнят за да може да се подобри живота ни.Все още има много хора, които не знаят за опасната химия. Ако ние не си помогнем един на друг с информация, кой ще ни помогне? Производителите ли, които искат парите ни? Фармацията ли? И тя иска парите ни? Правителството ли? Важните неща трябва винаги да бъдат напомняни! Важно е за живота ни и децата ни!

    ОтговорИзтриване
  11. Интересно обаче... статията е изготвена от... абе фармацефт ще е, няма да е доктор я?
    Веселбата идва когато видим страницата която рекламира :)

    Хайде сега всички които се хранят здравословно и отбягват гореизброените, да идат да си купят един вегатест...
    То нали това е целта на статията. :)

    ОтговорИзтриване
  12. Пише, че страницата е изготвена от фармацевт Златин Михайлов е и какво от това? Ти си направил велико откритие, че това е рекламна страница за Вега тест. Браво, герой! Направо ни се отвориха очите,спираме да се храним здравословно и отиваме да си напазарим само боклуци, защото разбрахме,че това било реклама на Вега тест.

    ОтговорИзтриване
  13. Е то остана ли нещо, с което да се храним ? :)

    ОтговорИзтриване
  14. фактите се основават върху изследвания направени от различни учени от университети в Европа и САЩ. Всички изследвания са събрани в кратък текст достъпен за всеки потребител.
    Относно това с какво можете да се храните:
    - Всички варени и печени меса, зеленчуци, тестени изделия приготвени от пълнозърнесто и черно брашно.
    - Сурови плодове и зеленчуци, замразени такива (избягвайте консервите)
    - Млечни продукти (повтарям млечни, а не растителен деликатес)
    - За пържене (когато ястието не може да се приготви по друг начин) използвайте животинска мазнина (краве масло или свинска мас), а за салати и др. ястия неизискваща топлинна обработка - зехтин или други растителни масла.
    - Картофи и ориз (без запържване)
    За да обобщим: почти всичко е разрешено, стига да бъде приготвено правилно.
    Поздрави, Златин Михайлов!

    ОтговорИзтриване
  15. Статията не казва абсолютно нищо ново за хората, които се интересуват от темата. Мен ме привлече заглавието и честно си признавам очаквах да прочета нещо друго, а не общи приказки. Да хубаво е да си напомняме кое е вредно и кое не ... то в този ред на мисли на първо място трябва да сложим и гроздовата ракия, ама аз си я пия.

    По т.2,4,6 и 11 мога да поспоря доста. С т.15 съм напълно съгласна, но тя на практика изчерпва и половината от изброените храни.

    А колкото до млечните продукти - извинявам се много, но освен ако не са закупени от баба на село, чиято крава познавате лично, то спокойно можете да ги включите в класацията си и то на доста челно място.

    Критикувам, защото никак не одобрявам крайностите, като звученето на този текст

    ОтговорИзтриване
  16. Статията обобщава вече известна ни информация за изредените продукти. А от мое лично мнение ще кажа, че изобщо не е трудно да се храните здравословно и правилно. Не е необходимо да се изразходва по-голям бюджет за това. Напротив. Водете се от следното - всичко, което не го е чувала баба ми, не става за ядене. Гответе телешко, пилешко, риба; използвайте чисто масло - може да си го приготвите и у дома; използвайте студено пресовани масла за салатите си; яжте повече зеленчуци - сурови, задушени, печени...Варианти има безброй. И няма и да се сетите за кренвирши и солети. Моето семейство не консумира нищо от изброените в статията продукти повече от 10 години вече. Използвам само домашни продукти, без консерванти и оцветители. Готвя всеки ден, и твърдя от личен опит - нито е трудоемко, нито е скъпо. А имам много близък роднина, който почина неочаквано именно от запушени кръвоносни съдове. Изборът всеки го прави сам за себе си. Хубав ден на всички!

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря за имформацията но когато човек е на ръба на оцеляването трудно може да се живее здравословно!!!!!

    ОтговорИзтриване
  18. С една дума, когато купувате някакъв продукт, запознайте се със съдържанието му, например месните консерви-има и без мононатриев глутамат; гледайте да са по малко Е-тата в него, макар на всеки да е ясно, че без консерванти няма продукти.А щом един продукт е евтин,то няма начин да е истински.

    ОтговорИзтриване
  19. Загуби ме след МОМ - млени органи и мазнина. Абревиатурата МОМ означава - механично отделено месо. Има два вида под високо налягане между 100 и 400 бара (получава се пихтия) и ниско налягане до 100 бара (получава се подобие на кайма).

    ОтговорИзтриване