петък, 27 януари 2012 г.

Грейпфрут - Перфектният плод за диета!

   
  След периоди на прехранване с по-тежки храни специалистите обикновено препоръчват да се разтоварим с приемането на повече плодове и зеленчуци. За тази цел сигурен помощник може да бъде грейпфрутът. Плодът е нискокалоричен, не възбужда апетита, намалява чувството за тежест в стомаха и подобрява храносмилането. Грейпфрутът съдържа редица важни и полезни за организма витамини и минерални вещества като калий, калций, магнезий, фосфор, желязо.Една чаша 100% сок от розов грейпфрут осигурява напълно дневната нужда от витамин С. Поради високото съдържание на витамина, грейпфрутът е полезен при простудни и грипни заболявания. Плодът подсилва имунната система и помага при треска, безсъние, преумора, слабост. Грейпфрутът е богат и на пектин, който понижава нивото на холестерола в кръвта и предпазва от сърдечносъдови заболявания. Изследване показа, че при пациенти със сърдечни операции, консумиращи плода ежедневно, нивата на липидите и холестерола значително се понижават. Редовната консумация на цитруса може да помогне и в борбата срещу диабета. В грейпфрута се съдържа антиоксидантът нарингенин, който му придава горчивия вкус. По своето въздействие върху метаболитните процеси в организма, нарингенинът е идентичен с два от медикаментите, които често се прилагат при пациенти с диабет тип 2. Той помага да се подобри чувствителността на организма към инсулина.
     Грейпфрутът е сред най-препоръчваните плодове по време на диета за релеф. Освен че има много малко захари и нисък гликемичен индекс, той понижава нивата на хормона инсулин, с което улеснява горенето на мазнините. А това заедно с високото му съдържание на фибри (ако се яде целият плод) подтиска апетита.  Като представител на цитрусовите плодове, в грейпфрута има и много витамин С – един плод покрива 100 % от препоръчителната дневна нужда. Също така съдържа доста калии и калций, а червените и розовите сортове са богати на бета-каротин и ликопен. Други ползи от неговият прием са леки противовъзпалителни, тонизиращи и диуретични свойства, а подобрява също и хранoсмилането.
       ВАЖНО!!! Сравнително скоро се разбра, че той може да не е толкова полезен за всички. Едновременен прием на грейпфрут или сок от него, може да намали или подтисне усвояването и действието на над 50 лекарства. Това се получава поради това, че сокът от грейпфрут унищожава действието на ензим, който е отговорен за разграждането и абсорбцията на тези лекарства. Когато това стане, концентрацията на лекарствата в кръвта нараства и могат да се получат токсични странични ефекти. За да се прояви споменатото въздействие е достатъчно да се приеме само чаша сок от грейпфрут. Противопоказанието не е просто даденото лекарство да се приема едновременно със сока, а е нужно да минат 24 часа от консумирането му. Сред лекарствата, чието усвояване се повилява от грейпфрута, са такива предназначени за хипертония, сърдечно-съдови заболявания, кръвосъсирване, астма, алергии, грип, кашлица, депресии, висок холестерол, инфекции и още други. Списъкът е дълъг, затова ако приемате някакви лекарства, най-добре се консултирайте с вашия лекар. Естествено, ако не консумирате от противопоказаните лекарства и не сте алергични, грейпфрутът си остава перфектния плод при диета.

Няма коментари:

Публикуване на коментар