петък, 27 януари 2012 г.

Мандарините и ролята им в редуцирането на мазнините!

В 100 г мандарини се съдържат 81,4 г вода, до 17 г захари, 18 мг витамин А, 32 мг калций, 210 мг калий, малки количества В1, В2, каротин и само 35 калории.  Като останалите цитрусовите плодове, мандарините са богати на витамини, особено на C, А, и антиоксиданти. Това ги прави изключително ефективни помощници на имунната система. Консумацията им е препоръчителна и при болки в ставите. За да поддържаме добро здраве, е необходимо да консумираме по няколко плода на ден. Мандарините са полезни при храносмилателни проблеми, както и при липса на енергия. Освен това редовната консумация на мандарини помага за намаляване на телесното тегло и мазнини и съответно за поддържането на стройна фигура.  Учени от Южна Корея провеждат проучване сред 60 мъже и жени на различна възраст, които страдат от затлъстяване. Участниците са разделени на две групи. Всички доброволци спазват еднакъв двигателен и хранителен режим с разликата, че в едната група консумират по-малко количество мандарини. Два месеца по-късно се установява, че редовно консумиращите цитруса са с редуцирано тегло и обиколка на талията. Установява се и че с консумацията на мандарини само за месец се постига 59% редукция на мастната тъкан в тялото. Цитрусовият плод е изключително полезен за черния дроб, тъй като помага за обновяването на хепатоцитите и изчистването на натрупаните в органа мазнини. Есенциалното масло от мандарина също се отличава със съществени ползи за здравето. Има антисептично, антиспазматично, седативно и тонизиращо действие.

Няма коментари:

Публикуване на коментар